Beeldbuiskijkers zijn Linda de Mol-moe: 'Te gemaakt en te neppig'

Show & Tel
Beeldbuiskijkers zijn Linda de Mol-moe: 'Te gemaakt en te neppig'
Show & Tel

Beeldbuiskijkers zijn Linda de Mol-moe: 'Te gemaakt en te neppig'

Beeldbuiskijkers zijn Linda de Mol-moe: 'Te gemaakt en te neppig'

De voorheen succesvolle Ik Hou Van Holland-show lijkt inmiddels een grijsgedraaide plaat die behoorlijk wat krassen begint te vertonen, in het bijzonder op het imago van Linda de Mol. Volgens SBS 6-titaan Tina Nijkamp kost het programma veel meer knaken dan het oplevert. "Definitief uitgewerkt!"

Ooit was Linnie een van de meest geroemde vrouwen van de Lage Landen, maar tegenwoordig weet haar verschijning in 'Ik Hou van Holland' nauwelijks bekijks te trekken. Tina Nijkamp legt uit waar dat aan ligt.

‘Er moet geld bij’

Het is gedaan met Linda's Ik Hou Van Holland, stelt kijkcijferanaliste Tina Nijkamp op haar Instagram-kanaal. “Voor Linda lijkt het nieuwe seizoen uit te lopen op een grote deceptie.”

Ze vervolgt: “Ik hou Han Holland scoort nóg minder dan vorige week: 677 duizend kijkers vs 620 duizend kijkers. Poeh, dat valt niet mee. Ook maar een schamele 9,2 procent marktaandeel in de commerciële doelgroep 25 tot 54 jaar. Dit format lijkt definitief uitgewerkt en daar moet inmiddels waarschijnlijk geld bij.”

Te gemaakt en te neppig

Tina weet als voormalig zenderbaas van SBS 6 wat zo’n programma kost en hoeveel mensen er moeten koekeloeren om het terug te verdienen. “Waarschijnlijk zit de return on investment met deze cijfers wel in de min. Te weinig voor zo’n duur programma. Eén aflevering kost vermoedelijk, inclusief fees presentatie en panelleden, zo’n 110 tot 150 duizend euro.”

Men kijkt tegenwoordig liever naar realistische tv als Een Huis Vol, vervolgt Tina in haar column. “Die quizzen en panelshows voelen misschien anno 2024 te gemaakt, te geproduceerd en te neppig aan. We hebben in deze tijden behoefte aan gewone en vooral echte en pure televisie.”

Authentieke, échte mensen

Vroeger waren grote televisiesterren échte kijkcijfermagneten, maar tegenwoordig gaat het meer om authenticiteit en echte mensen. Ook André van Duin stelt volgens Tina flink teleur nu zijn programma Bij Van Duin op de Achterbank is verhuisd van vrijdag- naar zaterdagavond. “Het is in een kijkcijferravijn gevallen.”

 

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties