Linda de Mol gaat het de laatste tijd niet zo voor de wind. Haar moppie Jeroen Rietbergen wordt vervolgd voor onzedelijke praktijken, ze krijgt tonnen kritiek over haar zogenaamde liefdadigheidsstunt met HEMA en nu wordt ze ook al betrapt op een bewerkte coverfoto.
Twintig kilo's lichter
Alhoewel ze in haar tijdschrift LINDA. meer spreuken strooit over zelfacceptatie en liefde dan de gemiddelde Action, past ze dit zelf in praktijk niet toe. Nick Dijkman beweert dat de nieuwe cover zwaar gefotoshopt is. “Ze is twintig kilo lichter!" aldus de oplettende Story-journalist. "Die is alle geloofwaardigheid wel kwijt hè.”
Love Amalia
Deze maand siert Linda de cover breedgrijnzend in een "Love Amalia"-shirtje. Hartstikke aandoenlijk, zou je in eerste instantie denken. De Mol wilt de prinses namelijk een hart onder de riem steken na een periode waarin ze werd bedreigd en gepest. Zo is ons Lin' zich duidelijk bewust van het feit dat Amalia wel vaker is gebodyshamed.
En hoe kun je je het beste hard maken voor iemand die dat allemaal meemaakt? Door een commerciële samenwerking met HEMA aan te gaan, wat centen binnen te harken met de verkoop van je ontroerende t-shirts en natuurlijk jezelf 20 kilo lichter te bewerken onder het mom van "je bent goed zoals je bent en wij staan achter je."
Verdacht
Veel mensen trekken de intenties van Linda in twijfel. Zij vinden dat 'Love Amalia-shirt' maar verdacht. “Ongetwijfeld goed bedoeld voor de portemonnee”, grapt Twittergebruiker Roel. Tweeter Mies: “Hoeveelste misser van de LINDA. is dit al wel niet? Domme blondies, sorrynotsorry.” Eline Verburg van De Telegraaf omschrijft het als een “gênante actie.”
Of Linda nu wel of niet het beste voort heeft met de prinses blijft een beetje grijs gebied. Wel is behoorlijk hypocriet om Amalia aan te moedigen dat ze goed is hoe ze is, als je zelf niet authentiek blijft aan jezelf.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties