Wie aan elektrische auto's denkt, denkt aan Tesla. Het merk uit Californië heeft de EV-evolutie definitief in gang gezet en dat is goed voor de luchtkwaliteit om ons heen. Maar wat voor kwaliteit krijg je nou eigenlijk?
Het mag geen geheim heten dat Tesla in de afgelopen jaren geplaagd werd door flinke fabrieksproblemen. De levertijden liepen flink op en productietargets werden vaak niet gehaald. Anno 2022 hebben ze fabrieken in zowel China als Duitsland die overuren draaien, waarmee de meeste issues verholpen lijken te zijn. Maar wat haal je nou eigenlijk in huis als je voor meer dan 120.000 euro een Model S uit 2020 koopt?
Kwaliteit Tesla
Carlos Sancon nam de proef op de som en onderwierp zijn Tesla Model S Performance P100 D aan een interieurtest. Nu moeten we erbij zeggen dat de Tesla's uit Duitsland al een stuk beter in elkaar lijken te zitten, maar dit maandagochtendmodel slaat werkelijk waar alles. Van loszittende panelen tot enorme kieren tussen de deuren en rammelende bakjes in het interieur. Alsof een beschonken baviaan de eindcontrole heeft gedaan met de lampen uit.
Enfin, kijk de video hieronder en oordeel zelf:
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties