Dat horeca in het land van de rijzende zon wel vaker out of the box denkt, blijkt uit concepten als bijvoorbeeld 'knuffelcafes', waar Japanse mannen bijbetalen om te mogen kroelen met het vrouwelijk barpersoneel. Maar nu komt ook de Japanse McDonalds met een bizar initiatief. Zij gaan een parfum op de markt brengen waardoor je voortaan riekt naar versgebakken frieten.
Frietengeur
Dit kondigt de fastfoodketen aan op X. “We hebben geprobeerd een parfum te maken dat naar frieten ruikt. Perfect voor een leuke date”, kregen hun 6,7 miljoen volgers te lezen. Daarbij plaatste ze een beeld van een vrouw die haarzelf besprenkeld met de odeur. Er blijken drie varianten te zijn: eentje met de geur van de klassieke frieten, eentje dat ruikt naar frieten met zeewier en zout en eentje dat geurt naar frieten met knoflook, zwarte peper en mayonaise. Het zou gaan om een ‘limited edition’, maar het is nog niet bekend wanneer het reukwater op de markt zal verschijnen.
Geen 1 april-grap
Veel mensen dachten bij het lezen van de tweet dat het om een 1 april stunt ging. Een happy meal voor volwassenen is nog begrijpelijk, maar een parfum met frituur-aroma lijkt net iets té dol.
Toch is het niet gek dat deze lancering plaatsvindt in Japan. De afgelopen jaren test McDonalds nieuwe gadgets eerst in Japan, om de kans te berekenen of het aan zou kunnen slaan in andere landen. Zo overwogen ze eerder ook geurtjes als: bun (broodje), ketchup, pickle, cheese, onion en 100% fresh beef.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties