Albert Heijn kampt sinds donderdagochtend met een omvangrijke netwerkstoring die in het hele land problemen veroorzaakt.
Klanten merken de gevolgen vooral bij het afrekenen: het bekende Bonuskaartsysteem werkt niet naar behoren. De supermarktketen bevestigt tegenover Hart van Nederland dat de storing invloed heeft op verschillende systemen, waaronder het registreren van Bonuskorting.
Volgens een woordvoerder van Albert Heijn verlopen de werkzaamheden op deze dag niet zoals gebruikelijk. “De Bonuskorting kan op dit moment niet goed worden verwerkt,” licht de woordvoerder toe. “De dingen lopen donderdag niet zoals ze normaal zouden moeten lopen.”
De exacte oorzaak van de storing is nog niet vastgesteld. Technici zijn bezig met onderzoek om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Tot die tijd blijft onduidelijk hoe lang het ongemak zal aanhouden.
De eerste meldingen van klanten kwamen rond 08.00 uur binnen, zo blijkt uit gegevens van de website Allestoringen.nl. In de loop van de ochtend liep het aantal meldingen op tot boven de honderd. De storing lijkt dus wijdverspreid en raakt zowel de fysieke winkels als mogelijk de digitale systemen van de supermarktketen.
Voor klanten die misgrijpen op hun vertrouwde Bonuskorting is er gelukkig een tijdelijke oplossing. Medewerkers van Albert Heijn kunnen de korting namelijk handmatig toepassen bij de kassa. “Klanten die Bonuskorting zijn misgelopen, kunnen terecht bij medewerkers van de Albert Heijn. Die kunnen handmatig de korting verwerken,” aldus de woordvoerder.
Ondanks het ongemak proberen de filialen hun klanten zo goed mogelijk te helpen. Het is nog onbekend wanneer de systemen weer volledig operationeel zullen zijn. Voorlopig blijft het advies aan klanten om rekening te houden met mogelijke vertragingen of verstoringen bij hun boodschappenrondje.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties